tirsdag 15. februar 2011

Knut Reinås har slått seg helt vrang

På FMRs Facebook-sider har Casper DiNapoli det siste knappe halvåret hatt vanskelige kår. Dette fordi Knut T. Reinås ble slått grundig i diskusjon, og sånt tåler ikke Knut Reinås. Derfor startet han en "silent treatment"-strategi mot Casper DiNapoli, noe som både er en smart og forholdsvis effektiv hersketeknikk.

Knut T. Reinås' "silent treatment" har gått ut på å drite i å svare på mine innlegg. Men han har latt dem stå, siden han er/var smart nok til å ikke sette seg i en Kina-rolle der sensur blir brukt som våpen. Men nå har Knut T. Reinås klikka, og alle innlegg jeg skriver på FMRs Facebook-sider blir slettet.

Jeg skrev en 3-4 stk i går kveld som var slettet i dag. Jeg prøvde å reprodusere dem i dag, og de ble sporenstreks slettet. Her er hva jeg skrev:


INNLEGG1:
Jeg har fått slettet et innlegg i denne diskusjonen. Jeg skrev noen refleksjoner om gjennomføring av behandling. Jeg skrev at det selvfølgelig øker sjansen for suksess når behandling gjennomføres, av den enkle grunn at behandlingen har 0% sjanse for suksess hvis den ikke gjennomføres. Videre skrev jeg at FMR hadde et noe merkelig syn på gjennomføring av behandling, der de ikke ser forskjell på behandling som gjennomføres frivillig og behandling som gjennomføres "med en pistol mot tinningen".

Her er det selvfølgelig at behandling som gjennomføres frivillig har langt større muligheter for suksess enn tvungen behandling. Nøkkelordet er motivasjon, og dette velger FMR å se helt bort fra.

Hvis dette innlegget slettes, så regner jeg med at FMR anser ordet "pistol" som et banneord :P


INNLEGG2:
Også i denne tråden har FMR slettet et innlegg fra meg. Jeg spurte om det kunne tenkes at stigmatisering, ekskludering og ublide møter med politiet kunne utløse psykoser. Også lurte jeg på om stigmatisering, ekskludering og ublide møter med politiet kunne gi økt risiko for andre psykiske lidelser, som depressive lidelser, angstplager, i tillegg til vansker med læring og skolegang.

I tillegg dro jeg en joke om ordet "metastudie" og folk flests manglende forståelse av ordet, men denne joken skal jeg ikke gjenta da jeg regner med at det var den som gjorde det "legitimt" å slette innlegget mitt.


INNLEGG3:
Jeg fikk slettet et innlegg her også der jeg skrev min mening:
Min mening er at flere ikke-dødelige rusmidler burde lovliggjøres, sånn at færre folk velger og blir lurt borti dødelige rusmidler som GHB og alkohol.

Er veldig usikker på hvorfor dette innlegget ble slettet, da det ikke inneholdt noen stygge ord og ingen mobbing.


INNLEGG4:
Vi kan alle være glade for at cannabisbruken har gått ned, men jeg regner med at FMR i tillegg vil prøve å misbruke denne nyheten til å forsvare cannabisforbudet. I den forbindelse går jeg ut fra at dere vil tviholde på akkurat denne studien, samtidig som dere vil fortrenge og ignorere tidligere tall:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=143540415688337&topic=269

Cherry picking kalles slik selektiv utvelgelse. Men uansett kommer dere ikke unna at bruken både har gått opp og ned under Norges cannabisforbud. Det samme gjelder i andre land som har gått bort fra forbud.



Det er absolutt intet i disse innleggene som tilsier at de burde slettes. På FMRs Facebook-side står følgende:
"Vi prøver å holde diskusjonen på et seriøst nivå. Useriøse innlegg og mobbing vil bli slettet."

FMR har selvfølgelig lov til å benytte sensur, det er tross alt deres Facebook-side. De gjør ikke noe ulovlig ved å sensurere. Men ved å benytte sensur gjør Knut Toralf Reinås noe han ikke vil klare å stå rakrygget og forsvare, og sensur-handlingen peker sterkt i retning av at gamlefar Reinås føler presset mot narkotikaforbudet, som indirekte er et press mot han selv og hele hans karrierre.





Update: Les hva FMRs Forbundsleder Knut T. Reinås prøvde å skjule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar