lørdag 17. juli 2010

Ganjalf! Hva slags schwin har NorCan på hasjplante-skogen?

Sommeren 2009 ble en tråd flyttet til NorCans tidligere subforum "Fight Club". I nøyaktig samme periode som NorCan-krigen sommeren 2010 blusset opp "oppgraderte" NorCan til ny versjon, og i den forbindelse ble den nevnte tråden slettet på tross av at den nye versjon har et arkiv-subforum.

Den nevnte tråden het "Hvorfor så sure?", og jeg har backup. Det var et 2-sifret antall deltagere i tråden, men her er ordvekslingen mellom Ganjalf og meg, og et par andre utvalgte innlegg:

--------------------->
Ganjalf (quoting alfahunn):
"hva er greia her på norcan egentlig?"

Norcan er et dårlig administrert forum, og lider under de svakhetene det medfører.

"ble brått litt aktiv her igjen, men ser det samme som sist... delvis liten aktivitet med mange sure kommentarer."

Dette skyldes i hovedsak tre ting. 1) Admins med overdreven tro på egne evner og kunnskaper, og manglende evne til å ta kritikk innover seg. 2) Storsnuta medlemmer som tror postcount og medlemstid i seg selv betyr noe. 3) Medlemmer som prøver å gjøre noe med de to overstående.

"det er ikke så alvorlig, men det er alltis noen små stikk og furtne folk her og der. det gjelder ikke bare til meg,, det er ting jeg ser her på forumet, og som jeg vet har blitt tatt opp før også."

At noe blir tatt opp betyr dessverre ikke at det blir gjort noe med.

"er det ingen koselige folk her?!"

Det er det sikkert. De har bare ikke så lyst til å vise det

"eller jo, for dere som dyrker er det stas,"

Nah, hvis du ser etter, vil du se at det er svært få som poster noe annet enn sitt første grow, evt om de får problemer. Så får de noia, sletter poster/bilder, også beveger ikke forumet seg fremover i annet enn sneglefart, om i det hele tatt.

"men det gjør ikke jeg da. men hvis det skal være sånn at det bare er de som dyrker som blir godtatt her, så bytt navn eller no. ikke led meg inn i fristelsen og la meg tro dette er et nice sted for normale stonere!"

Tror mange dyrkere vil føle at dette forumet er mest for aktivister, og mtp hvordan administrasjonen ivaretar medlemmenes sikkerhet, så er det på sin plass.
-----
-----
Ganjalf (quoting bjørk):
"INGEN er verre enn den nysjerrige apa når det gjelder og lage dårlig stemning.. gutten skulle spist 30g sinnsyk bønne og sovi en uke"

Har ikke du akkurat fått en advarsel?
-----
-----
Ganjalf (quoting bjørk):
"ikke kommet no advarsel på pm til meg"

Om det er sant, så må jeg si BK har et forklaringsproblem
-----
-----
DiNapoli (quoting Ganjalf):
"Grattis, Knut! Som tatt ut av 1984!"

Det er vel ikke noe problem at tråden flyttes til Fight Club?

"Norcan er et dårlig administrert forum, og lider under de svakhetene det medfører.
Dette skyldes i hovedsak tre ting. 1) Admins med overdreven tro på egne evner og kunnskaper, og manglende evne til å ta kritikk innover seg. 2) Storsnuta medlemmer som tror postcount og medlemstid i seg selv betyr noe. 3) Medlemmer som prøver å gjøre noe med de to overstående."


Kanskje har du truffet spiker'n helt på hodet, kanskje ikke. Det er uansett verdt å kikke nærmere på moderatorenes rolle i for eksempel denne tråden, for moderatorer har jo faktisk reagert i denne tråden. Det moderatorene burde ha reagert på i denne tråden, er følgende 2 innlegg:

[1]
QUOTE(espresso @ 20 Jul 2009, 13:45)
"Espen og Julius er grunnen til mesteparten av dritten jeg har sett på forumet her."

[2]
QUOTE(bjørk @ 21 Jul 2009, 19:56)
"INGEN er verre enn den nysjerrige apa når det gjelder og lage dårlig stemning.. gutten skulle spist 30g sinnsyk bønne og sovi en uke"

Even Ganja er en av moderatorene, og han kommer inn i denne tråden ved å legge frem dårlig-tjall-teoriene sine, som et svar til trådstarter. Det kan tenkes og forstås at Julius reagerer på at Even Ganja som moderator ikke reagerer på innlegget jeg har merket med [1], og at Julius derfor går litt i strupen på Even Ganja.

Når Demonslayer, som også er en av moderatorene, heller ikke ser ut til å bry seg om innlegget jeg har merket med [1], men heller produserer et totalt meningsløst innlegg [3] med sterke insinuasjoner i retning Julius, så er det fullt forståelig at Julius slenger seg på Lailas reaksjon til Demonslayers innlegg.

Hvis NorCan skal ha moderatorer som blander seg i forumstrådene, så bør de som minimum klare å reagere på åpenlyse regelbrudd som innleggene jeg har merket med [1] og [2]. Hvis de ikke klarer det, så bør moderator-funksjonene avvikles, og anarki råde på NorCan.

[3]
QUOTE(Demonslayer @ 21 Jul 2009, 15:24)
"Yes, og nå er de igang igjen!
I en diskusjon om surhet, måtte de jo dukke opp.
Har'u no popcorn til meg åsså?"

-----
-----
Ganjalf (quoting DiNapoli):
"Det er vel ikke noe problem at tråden flyttes til Fight Club?"

Fight Club inneholder en tråd. Denne. Hvor har det blitt av de andre trådene? Hvor lenge får denne tråden leve? Hvor ble det av tråden hvor du klaget på visse admins? Hvorfor må tråden(e) skjules mens de tar en avgjørelse?

Julius klaga på DS for over 5 uker siden. Og så er BK frekk nok til å lizzom skulle bli fornærma når han beskyldes for å feie ting under teppet?

Jaja... Tro meg når jeg sier at det verste ikke har kommet fram ennå.
-----
-----
DiNapoli (quoting Ganjalf):
"Fight Club inneholder en tråd. Denne. Hvor har det blitt av de andre trådene? Hvor lenge får denne tråden leve?"

Okey, godt poeng.
Som nevnt er det ikke noe problem at tråder flyttes til Fight Club, men du har helt rett i at sletting av tråder er nazi, 1984 eller hva man vil kalle det.

"Hvor ble det av tråden hvor du klaget på visse admins? Hvorfor må tråden(e) skjules mens de tar en avgjørelse?"

Den ble midlertidig fjernet av BK "fordi den sklei ut". Det siste eller nest siste som skjedde i den tråden var at jeg offisielt innrapporterte klage på 3 av moderatorene, både ved å klikke "report" på de aktuelle innleggene jeg reagerte sterkt på, og ved å skrive en liten forklaring i selve tråden. Klagen blir behandlet, men ettersom jeg forsto det så er det 3 ukers behandlingstid, og jeg regner med å måtte godta 4 uker.
Jeg er helt enig med deg i at det var unødvendig å midlertidig fjerne den tråden, men det er viktigere at klagen blir behandlet, så jeg gadd ikke gjøre noe nummer ut av det. Men jeg forventer at tråden kommer tilbake til forumet igjen.

"Julius klaga på DS for over 5 uker siden. Og så er BK frekk nok til å lizzom skulle bli fornærma når han beskyldes for å feie ting under teppet?"

Er det klagen i denne tråden du mener:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?showtopic=14582&hl=
Altså dette innlegget fra BK:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?s=&showtopic=14582&view=findpost&p=174715

Du eller Julius kan jo sende en hyggelig PM til Knut, Even Ganja eller dissi, og spørre om denne klagen blir behandlet, og eventuelt hvordan den ligger an. Jeg vet ikke, men det kan jo hende Julius blir nødt til å reprodusere klagen som han opprinnelig skrev i tråden som ble slettet:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?s=&showtopic=14582&view=findpost&p=174693
For klagen hans ble jo slettet.
-----
-----
Ganjalf (quoting DiNapoli):
"Som nevnt er det ikke noe problem at tråder flyttes til Fight Club, men du har helt rett i at sletting av tråder er nazi, 1984 eller hva man vil kalle det."

Hva vi kaller det er ikke så utrolig nøye, så lenge vi er enig om at dette er fullstendig uakseptabelt.

"Den ble midlertidig fjernet av BK "fordi den sklei ut"."

Problemet var vel helst at det var administrasjonen som hadde sklidd ut i den tråden.

"Det siste eller nest siste som skjedde i den tråden var at jeg offisielt innrapporterte klage på 3 av moderatorene, både ved å klikke "report" på de aktuelle innleggene jeg reagerte sterkt på, og ved å skrive en liten forklaring i selve tråden. Klagen blir behandlet, men ettersom jeg forsto det så er det 3 ukers behandlingstid, og jeg regner med å måtte godta 4 uker."

Siden ikke klager mot administrasjonen er nevnt med et ord i regelverket, og det så vidt jeg vet ikke finnes interne regler for admins, så regner jeg med at 3 ukers behandlingstid=hold kjeft og glem dette her, din dumme stoner.

"Jeg er helt enig med deg i at det var unødvendig å midlertidig fjerne den tråden, men det er viktigere at klagen blir behandlet, så jeg gadd ikke gjøre noe nummer ut av det. Men jeg forventer at tråden kommer tilbake til forumet igjen."

Du er litt søt når du er så optimistisk

"Er det klagen i denne tråden du mener:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?showtopic=14582&hl=
Altså dette innlegget fra BK:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?s=&showtopic=14582&view=findpost&p=174715"


Først klaget Julius i en annen tråd(som er forsøkt lenket til i posten du nevner over), som DS selv stengte, og avsluttet med å kalle Julius et troll. Posten BK blir furten i, er så vidt jeg husker i tråden du offisielt klager.

"Du eller Julius kan jo sende en hyggelig PM til Knut, Even Ganja eller dissi, og spørre om denne klagen blir behandlet, og eventuelt hvordan den ligger an."

Vel, om du leser innleggen til E.G, så virker det ikke som om han har forstått noen som helst ting av hva denne saken dreier seg om? Så med andre ord er han enten uinformert, ellers så er han uinteressert/konfliktsky. Knut har selv begått regelbrudd, og det var i utgangspunktet han som satte igang denne drittstormen. Og når det gjelder dissi forstår jeg det slik at han er mer opptatt av privatlivet enn av dette forumet for tiden.

"Jeg vet ikke, men det kan jo hende Julius blir nødt til å reprodusere klagen som han opprinnelig skrev i tråden som ble slettet:
http://www.norcan.org/ipb/index.php?s=&showtopic=14582&view=findpost&p=174693
For klagen hans ble jo slettet."


Jeg tror det snart er på tide å finne frem storslegga... Da vil det vil komme ut ting som vil gi folk frysninger på ryggen.
-----
-----
DiNapoli:
Når det gjelder min klage, så anser jeg det som idiotisk å spekulere i manglende svar før dette faktisk har skjedd. Hvis du skulle ha rett, så får vi fortsette samtalene rundt min klage når den tid kommer. Enn så lenge har det kun gått ca. 2 uker siden jeg leverte min klage. Som Jojo! nevner er det også midt i ferien, så jeg er villig til å la det gå både 4 og 5 uker før jeg blir utålmodig.
Jeg føler meg ganske trygg på at min klage blir behandlet, og at den blir behandlet rettferdig, og det vil jeg tro inntil det motsatte er bevist/praktisert.
Og jeg er søt både når jeg er optimistisk og når jeg er pessimistisk

Min klage har ingenting med Julius' klage å gjøre, men jeg kan si meg enig i at klagen hans (også) fortjener et svar. Samma hva man synes om moderatorene, så er veien å gå å be direkte om en klagestatusoppdatering.

Når det gjelder dissi, så blir vel påstanden din ren spekulasjon. Kritikken av Knut må du gjerne utdype, kanskje på PM/mail så vi ikke tråkker Jojo! på tærne. Hvis Even Ganja er konflikt-sky, så er det et indirekte problem. Enkelte andre moderatorer er konflikt-oppsøkende og/eller konflikt-skapende, og det er et direkte problem. Indirekte problemer med moderatorene blir utopisk å rette på, men de direkte problemene bør kunne repareres.

Og hvis Even Ganja er konflikt-sky, så gjelder det på langt nær bare han. 95% av NorCan er konflikt-sky. (Dette er ikke nøyaktige %-satser, men grovt overslag - Yusuf-style.)
-----
-----
Bob:
woah. Her er man inaktiv i noen uker så kommer man tilbake til sponhelvete. stilig..
Hva er det vi skal få frysninger av Ganjalf ?
-----
-----
DiNapoli:
I en diskusjon om surhet, måtte du jo dukke opp.
(Har'u no popcorn til meg åsså?)
-----
-----
Ganjalf (quoting S. Williams):
"Hvis det er den Mitsubishien jeg har røyka er ikke det så verst shit."

Det er pga hasjkjennere som deg at Norge får verdens beste hasj

"Men som flere har sagt før meg, hvorfor blir folk egentlig værende hvis de ikke er fornøyd med hvordan forumet drives."

Alle folk blir ikke værende. Så vidt jeg kan se er det mindre aktivitet nå enn i 2005. Men det er sikkert noen admins som kan legge fram data som viser at norcan er en enorm suksesshistorie.

"De som eier forumet har vel rett til å gjøre som de vil?"

Så hvis en admin fikk det for seg at han skulle legge ut navn, adresse, telefonnummer og bilde...av deg, ville du fortsatt synes at de kan få gjøre som de vil?

"Sånn som jeg ser det er det 4-5 barnslige bråkebøtter som klager over ubetydelige detaljer"

Hvis du synes maktmisbruk og sensurering er så fett, så finnes det triveligere land å bo i enn Norge.

"og jeg lurer på hvordan de takler en "real life" diskusjon hvor man ikke har noen til å passe på..."

Noen til å passe på? Som i at hvis noen blir høylytte og provoserende på noe vis, så dras de utenfor og skytes?

"*Håper ikke noen føler seg truffet og rapporterer meg for å kalle dem barnslige*"

Du og meningene dine er ikke viktige nok. Men er det ikke kjipt med all den administratorballesvetta på kinnet?
-----
-----
[Ganjalf limer inn et propaganda-bilde for Hitler Jugend, med teksten "Jugend dient dem Fürer - Alle Zehnjährigen in die HJ."]
-----
-----
Bob:
Alt var så mye bedre i 2005.

Etter at flere og flere grumsete ting har kommet fram har man sakte, men sikkert, mistet litt av iveren som engang fantes til å bidra med noe her. Inntill noe drastisk skjer høyt oppe i hiarkiet så forblir man i dvale. Kanskje det er derfor det er dårlig klima på forumet
-----
-----
Knut:
Til dere som klager på at administratorene ikke behandler klager, så er det mottatt en klage på adminsene fra Dinapoli. Saken er til behandling i administrasjonen, foreløpig svar er gitt og endelig svar foreligger om noen uker.

Denne tråden er fortsatt stengt.

<---------------------


Du hadde ganske rett i vurderingene og spådommene dine, Ganjalf - det skal du ha cred for. Men nå som det har vært en vesentlig forandring i NorCan-ledelsen, så er du ikke like kritisk lenger selv om alle problemene du var med på å tydeliggjøre for et år siden fortsatt i høyeste grad lever.

I løpet av ordvekslingen skriver du faktisk dette, Ganjalf:
"Jeg tror det snart er på tide å finne frem storslegga... Da vil det vil komme ut ting som vil gi folk frysninger på ryggen."

Gi faen i å sitt og rug på godsakene, mann!
Hva er det som vil gi folk frysninger på ryggen?
Hva er den store konspirasjonen? Schnuten? Osama Bin Laden? Eller den største jævlen av dem alle; Paven?
Skal vi ikke bare kline til på stortromma og slenge kaninen ut av hatten?


Med vennlig hilsen
Sannhetsøkern DiNapoli

2 kommentarer:

  1. DiNapoli,

    Verdenshistoriens største ledere har følgende å si om din plutselige tirade mot NorCan, landets største cannabisforum:

    Command In War, Martin Van Creveld:
    "The single greatest risk to your chain of command comes from the political animals in the group. People like these are inescapable; They spring up like weeds in any organization. Not only are they out for themselves, but they build factions to further their own agendas and fracture the cohesion you have built. Interpreting your commands for their own purposes, finding loopholes in any ambiguity, they create invisible breaks in the chain."

    Napoleon:
    "Be ruthless with grublers! Allow grumblers and the chronically disaffected any leeway at all and they will spread disquiet to their best ability."

    Skjerp deg, DiNapoli! Jeg har absolutt ingen toleranse for den overfladiske og absurde tiraden din. Du henviser til gamle saker som ikke eier fotfeste i dagens NorCan, og prøver å skape en sak for å riste litt i vepsebolet. Slikt gagner ingen som helst, og jeg vil ikke tillate at kranglingen din får fotfeste på NorCan. Vi er sterkere enn noen gang, og skal ikke la oss påvirke av dette.

    Jeg regner med du vil skrive litt om min manglende evne til å godta demokratiets rett og ytringsfriheten... Vel, jeg godtar ikke at du bruker NorCan som våpen mot seg selv. En leder skal alltid sørge for at organisasjonen får utvikle seg i den beste retningen, og dine patetiske forsøk på å hindre denne utviklingen, med NorCan som en viktig kommunikasjonskanal, ser jeg ikke hvordan bidrar til fordel for noen.

    Takk for nå, jeg håper du kan jekke deg ned et par hakk og komme tilbake engang. Jeg kjenner deg som en engasjert, dyktig og lojal person. Finn tilbake til de gode verdiene, så snakkes vi igjen :)

    - Bjørn

    SvarSlett
  2. Gratulerer med tidenes overreaksjon, BK og resten av moderator-4kløveret!

    "Du henviser til gamle saker som ikke eier fotfeste i dagens NorCan"

    Gamle saker? Det er bare 1 år siden det jeg publiserer i dette blogg-innlegget skjedde på NorCan. Hvis du virkelig ikke klarer å se at saken fortsatt har solid fotfeste i dagens NorCan, da er du langt mere "those-who-supply-me-with-hashish"-biased enn jeg har vurdert deg.

    SvarSlett