fredag 23. juli 2010

Til NorCan-moderator BK og alle andre

Du slettet "What's the trouble, Ganjalf?"-tråden fra NorCan for et par uker siden, og både du og El trodde tydeligvis at slettingen visket ut trådens ytringer fra historien. Men det er ikke sånn det fungerer på internett.

I går kveld skrev jeg til deg i en Facebook-korrespondanse:
"Du er klar over at jeg ble pælma ut før jeg skrev noe som helst om NorCan på bloggen min? Du er også klar over at jeg har kopi av "What's the trouble, Ganjalf?" og at den også finnes bl.a. i Googles cache?"

I natt eller i formiddag har sleipe-BK Facebook-rapportert Googles cache-lagring av "What's the trouble, Ganjalf?"-tråden, så i dag kom denne meldingen frem da jeg prøvde å sende link til Norternlight North M:
"Denne meldingen inneholder blokkert innhold som tidligere har vært rapportert som fornærmende eller spam. Gi oss beskjed hvis du tror dette er en feil."


Jeg må nok le ganske godt på din bekostning, BK. Hvis det ikke hadde vært for at jeg er klar over at verden er fucked-up, så ville det vært direkte skummelt å være vitne til hvor stor tilhenger du er av sensur, løgn og forfalskning.


HVA ØNSKER BK Å SKJULE?
Det interessante spørsmålet er hva BK ønsker å skjule? Og det er ikke vanskelig å svare heller, det er bare å ta en kikk:
Google's cache av "What's the Trouble, Ganjalf?"-tråden.

Tråden gir et godt bilde av hvordan konflikten mellom Ganjalf, Moderator El og Casper DiNapoli oppsto. Leser man i tillegg "Praksis med stenging av tråder"-tråden, så ser man hvordan jeg ble kastet ut av NorCan.


Avslutningsvis og helt 100% seriøst, så må jeg få si at det er trist at dobbeltmoralen skal få dominere også i våre rekker. Når NRK bruker repressjon som våpen for å skjule fakta er det kvalmt, ekkelt og jævlig, men når NorCan bruker repressjon som våpen for å skjule fakta - da er det helt ålreit.

Ja til regulering/legalisering av rusmiddelbruk, nei til repressjon av rusmiddelbruk. Ja til repressjon av NorCan-ytringer, nei til regulering/legalisering av NorCan-ytringer! Man kan jo ikke legalisere/regulere NorCan, for da blir det bare fri flyt av "sånne som meg".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar