tirsdag 3. august 2010

Norsk Cannabisforum og holdninger til tysting og vold

Jeg kom i konflikt med Ganjalf, og jeg kom i konflikt med NorCan-ledelsen. Først ble jeg pælma ut for 1 uke med 1 ekstra uke for hvert innlegg jeg skrev som gjest, så la oss si for en måned. Men det var ikke godt å si, så jeg prøvde å gå i dialog med BK.
Check it out!

-------------------->
Casper DiNapoli, 19.07.2010 - 03:05, Facebook:
Hvor lenge er jeg utestengt fra NorCan?

-------------------->
BK, 19.07.2010 - 04:04, bloggen min:
Takk for nå, jeg håper du kan jekke deg ned et par hakk og komme tilbake engang. Jeg kjenner deg som en engasjert, dyktig og lojal person. Finn tilbake til de gode verdiene, så snakkes vi igjen :)

-------------------->
Casper DiNapoli, 19.07.2010 - 12:54, Facebook:
Siden du svarte indirekte i bloggen blir jeg nødt til å tolke deg, BK. Jeg må jo bare tolke dette som at jeg er utestengt på ubestemt tid, muligens for alltid.

-------------------->
BK, 19.07.2010 - 20:55, Facebook:
Du er utestengt inntil du innser at man ikke kan oppføre seg slik på NorCan, og at vi ikke kan tillate situasjoner der medlemmer bruker NorCan som kanal for å promotere eventuelle egeninteresser mot oss. Det blir som å skyte seg selv i huet, og er det noe vi har uoppgjort, forventer jeg at vi kan løse det som voksne mennesker. Gjelder det derimot en ren uenighet, synes jeg du bør ta det som en mann og akseptere avgjørelsen. Administrasjonen styrer på NorCan, ikke du. Og denne tiraden din fører definitivt ikke noensteds.

-------------------->
Casper DiNapoli, 19.07.2010 - 23:40, Facebook:
1A) Det er litt vanskelig å forholde seg til signalene jeg har fått:
- Noen mener det uakseptable er diskusjonen min med Stein.
- Noen mener problemet er at jeg ba Ganjalf dra til hælvete og å suge b0ngen min.

De 2 nevnte potensielle regelbruddene var de eneste jeg gjorde før jeg ble straffet med utestengelse.

For at jeg skal ha hvertfall en sjanse til å lære, så er det helt nødvendig å få beskrevet nøyaktig hva jeg har gjort galt. Gjorde jeg noe straffbart da jeg diskuterte med Stein? Hva da? Gjorde jeg noe straffbart da jeg etter 9 dagers tolmodighet besvarte Ganjalfs troll-innlegg med b0ng-personangrepet?

For å gjøre læringen sannsynlig er det i tillegg nødvendig å forklare hvorfor det er skikkelig skikkelig ille når jeg bryter de samme reglene som andre inkl. moderatorer bryter totalt ustraffet.

1B) Hvis jeg etter litt tenkepause innser at jeg har hovedskylden for det som skjedde, hvordan forventer dere at jeg skal agere for å bli tilgitt? Hvem skal jeg be om unnskyldning? Og hvordan skal jeg be om unnskyldning?

-------------------->
Casper DiNapoli, 21.07.2010 - 18:23, Facebook:
Jeg ser at det i mitt forumsfravær er fritt frem for alle som vil slenge med leppa om personen meg. Jeg ser også at det med massesuggesjon jobbes hardt for å få befestet at jeg faktisk truet med å tyste på El, noe jeg ikke gjorde. Personen som ringte meg på vegne av El klagde på at det som sto i kommentarfeltet sto der, og sa ikke et ord om at noen fryktet at jeg faktisk skulle tyste.

Til sammenligning får utspillet fra Kjell T. Ring lov til å stå uten noen form for reaksjon:
"Og jeg vet MEGET godt hvem han er, og når jeg kommer til køben skal jeg faen meg danse med denne fyr'n(jeg er der massevis, du vet godt hvem jeg er. Et hint: jeg er dansk)."

Hva er dette for noe da? Ordet 'danse' er i fet skrift, og det er lett å tolke dette som at han truer med å gi meg juling.

-------------------->
BK, 21.07.2010 - 18:50, Facebook:
1A: Du nevner de to regelbruddene som bakgrunn for utestengelsen. Dette er korrekt, i tillegg til å "krangle" med moderatorene om avgjørelsen. En ting er å argumentere for din side av saken, en annen er å ikke ta hintet når moderator mener saken er slutt (eller case closed, som onkel sa). Om du mener moderator har gjort en dårlig jobb, så får du heller svelge kamelen og evt. takke for deg på NorCan. I tillegg har de siste ukers prestasjoner fra din side gjort at administrasjonen har mistet all tillitt og støtte til deg. Derfor er du heller ikke ønsket tilbake. Du har kostet oss en jævlig god administrator, på det verste viset, og du har vist en side ved deg selv jeg ikke trodde fantes.

2A: Du har dratt dette altfor langt til å bli tilgitt. Du har vendt NorCan ryggen, og vi har tapt to dyktige folk (El og deg), mens du har fått majoriteten av våre medlemmer mot deg. Altså, en tap-tap situasjon for alle parter. Jeg bryr meg fint lite om du til sist tar til fornuft og aksepterer at du ble utestengt... Som DiNapoli kommer du ikke tilbake til NorCan, og skulle du gjenoppta gamle synder, skal jeg være den første til å kaste deg på huet og ræva ut igjen. Det du har gjort er faktisk svært alvorlig. Man tyster ikke på andre cannabisbrukere selv om man er uenig med dem. Så lavt ville jeg aldri trodd du skulle synke.

Du skal derfor slippe å be om unnskyldning - Jeg vil ikke godta den uansett. Går du ut med en unnskyldning offisielt på NorCan, som inkluderer El, så får NorCan-samfunnet bestemme. Tillitten mellom oss to vil det uansett ta tid å gjenoppbygge.

Jeg er ferdig med å diskutere denne saken nå.

-------------------->
BK, 21.07.2010 - 18:57, Facebook:
Hvor er Kjells innlegg? Du må da forstå at folk er sinna på deg, gutt!

-------------------->
Casper DiNapoli, 22.07.2010 - 12:59, Facebook:
Kjells innlegg er i en tråd du selv har postet i - i tråden dere ikke helt klarer å bestemme dere for om dere skal "ta avskjed" med El med verdighet eller prøve å drite ut meg med uverdighet.
Det jeg siterte er hva som sto igjen ETTER at Onkel hadde moderert innlegget, så hva som sto der først var nok etter all sannsynlighet noe som hadde med vold å gjøre.

Poenget er at dette er mye verre enn noe jeg har gjort i denne saken. Jeg truet ikke med å tyste, og El var heller ikke redd for at jeg skulle tyste, og det har jeg bevis for som vil bli vurdert lagt ut hvis ikke noen av dere involverte dementerer og klargjør dette på NorCan.
Kjell truer ikke med noe som helst, han skriver rett ut at han vet hvem jeg er og hva han har tenkt til å gjøre.

-------------------->
BK, 22.07.2010 - 17:58, Facebook:
Dette er innlegget som vi mener er en trussel om tysting:
"Jeg har jo ikke akkurat planer om å stevne NorCan for retten. Hvis jeg hadde vært fly forbanna ville jeg vel bare ha gitt telefonnummeret og cannabisplantebildene til Moderator El til politiet og tipset om ulovlig dyrking - som er et brudd på vilkårene for medlemskap/opphold i Nasjonen Norge."

Innlegget ble funnet i bloggen din, men ble fjernet etter litt arbeid bak kulissene. Det er forsåvidt bra du innså alvoret og fjernet det, men det var ikke nok. En mann av din kaliber burde jo skjønt at slikt ikke er passelig i noen situasjoner. Du dreit deg rett og slett ut, og du står i allefall ikke i noen posisjon til å forlange at administrasjonen skal klargjøre dette for våre medlemmer.

Det blir en sak mellom deg og El om han var redd for at du skulle tyste. For NorCan var du et medlem som med teksten over truet ett av administrasjonsmedlemmene. Enkelt og greit. Jeg er ikke interessert i en diskusjon om det egentlig var en trussel; det kan med enkelhet tolkes dithen, og det er mer enn nok.

Det samme gjelder Kjell, som også har fått en smekk på pungen. Han valgte å godta avgjørelsen fremfor å krangle om prinsipper.

-------------------->
Casper DiNapoli, 22.07.2010 - 18:39, Facebook:
Kan jeg spørre om hva slags smekk Kjell har fått på pungen?

-------------------->
BK, 22.07.2010 - 19:05, Facebook:
Det kan du! Han har fått en advarsel.

-------------------->
Casper DiNapoli, 22.07.2010 - 20:11, Facebook:
Du er klar over at jeg ble pælma ut før jeg skrev noe som helst om NorCan på bloggen min? Du er også klar over at jeg har kopi av "What's the trouble, Ganjalf?" og at den også finnes bl.a. i Googles cache?

- Hva fikk Kjell advarsel for, og når fikk han denne?
- Har Ganjalf fått noen advarsel?
- Hvorfor fikk ikke jeg noen advarsel?

Det er dessuten ikke en sak mellom El og meg om han var redd for tysting eller ikke. Dere i administrasjonen+Ganjalf har gjort det til en sak for hele NorCan ved å fremsette påstander om at jeg truet med å tyste, og må tåle at detaljer blir offentliggjort.

-------------------->
[stille]

4 kommentarer:

  1. http://www.ankurb.info/wp-content/uploads/2010/07/The-Butthurt-Report-form.jpg

    SvarSlett
  2. Når du først registrerer deg for å kommentere, så registrerer du deg under navnet "Anonym". Javel. Men hvem er det du mener bør fylle ut skjemaet?

    SvarSlett
  3. syntes de fleste admins på NC er litt vanskelig å forholde seg til.

    FRITHC

    SvarSlett
  4. Enig, og det er ikke bare du og jeg som synes det, Erik.

    Håper du har kost deg med sommerferien. Selv nektet jeg å ta sommerferie da jeg ble forsøkt truet til det, men nå tar jeg ferie. Peace out, FRITHC.

    SvarSlett