onsdag 10. desember 2008

Flere mexicanske massakre

Persona Non Grata skrev tidligere om narkotikakartellene i Tijuana i Mexico, der rundt 3.000 mennesker har blitt drept fra 2006 til 2008.

De mexicanske dødstallene relatert til narkotikaforbudets maktkamp har virkelig eskalert i 2008:
«Om lag 5000 er blitt drapsofre for vold relatert til Mexicos blomstrende narkotikahandel i år. Det er nesten dobbelt så mange som i fjor, ifølge uoffisielle tall fra mexicanske aviser. Bare i byen Ciudad Juarez, med sine 1,4 millioner innbyggere er 1900 mennesker blitt drept.»

Mexico vil spare enorme ressurser og menneskeliv på å legalisere de aktuelle rusmidlene, det er det ingen som helst tvil om. Nå kan det virker som det blir veldig nødvendig for europeiske land å gjøre det samme, for FN varsler at de mexicanske kartellene inntar Europa, og dette inkluderer Norge.

6 kommentarer:

  1. Hei Casper DiNapoli. Dette er Syllogismo. Hvordan har livet behandlet deg?

    SvarSlett
  2. Hehe, halla mann! Livet har prøvd så godt det kan å ta knekken på meg, men jeg holder ut. Har også blitt litt eldre siden sist, men det har vi alle.

    Hva skjer? Er du på NorCan? Er du på Facebook? Bruker du fortsatt yahoo-mailen din?

    SvarSlett
  3. Bruk yahoo-mailen til å adde meg på msn!

    SvarSlett
  4. Prøv en gang til, det slo meg at du kunne ha den gamle. Har oppretta ny konto nå :P

    SvarSlett
  5. Mission non-successful. Adressen jeg har er første bokstav i fornavnet, hele mellomnavnet og første bokstav i etternavnet, etterfulgt av @yahoo.no. Jeg drakk forøvrig skakkao igår, og ble fullstendig panzertante..

    SvarSlett
  6. wtf? Det skulle jo gått bra, da dette er den jeg bruker... Send en mail til fornavn + første bokstav i mellomnavn + første bokstav i etternavn @gmail.com

    =)

    SvarSlett