søndag 5. oktober 2008

Weekend-hasj i pose og sekk

Man kan si at livet til en stoner blir litt preget av at man aldri har ordentlig hverdag, men man har heller aldri ordentlig helg. Eller forresten, hvis man virkelig er flink til å chille, så har man faktisk alltid helg. Det er fett nok å røyke hasj hver dag, men den faktiske helgen er og blir spesiell. Man vil gjerne kose seg litt ekstra i helgen selv om man koser seg hver dag. Uansett har hvertfall jeg alltid Christiania rett rundt hjørnet, mens dere norske motherfuckers må nøye dere med Akerselva eller private kontakter med varierende stabilitet.

Som kjent eller ukjent er min faste Christiania-dealer på ferie, men jeg har heldigvis klart å identifisere vikaren hennes. Jeg tok helg litt tidlig og stakk bortom på torsdag. Jeg måtte stå i en kø som hadde dannet seg, fordi dealern var borte for å skaffe forsyninger, men jeg hadde ikke dårlig tid. Etterhvert ble det min tur, og jeg klinte 400 danske spenn i bordet. Jeg ba om 50/50 av varene hans, og fikk 3 gram Kashmir og 3 gram Carmello.



Kashmiren var av god stabil kvalitet, boblet friskt og var seig og klumpete å gni. Etter oppvarming av klumplegemét burde man henge i for å gnu ut guffa i tobakken. Erfaren som jeg er vet jeg å gni mens tjallen er varm.



Carmelloen heter Carmello hvis jeg oppfattet korrekt og hvis dealeren har rett. Også Carmelloen boblet friskt, var noe enklere å gni og var mildere å røyke, og som en ekstra bonus hadde den en meget deilig aroma.

Jeg lurer dog på hvor lenge min egentlige dealer skal ha ferie, nå har hun vært borte i en måned. Lurte jeg meg selv da jeg snakket med vikar-dealeren forrige gang - betyr "ferie" egentlig fengsel? Uavhengig av svaret på dette spørsmålet er jeg veldig fornøyd med helgens tjall-fangst og vikarens vikariat. Vikaren er også kul nok. Kanskje litt små-nervøs, men er flink til småpratingen. Han ligner litt på jævelen som skyter seg selv i kjeften med hagle i den danske filmen Pusher.

2008 er faen meg det beste tjall-året ever, hverfall for min del. Suger tjallen kukk der du bor? Flytt til København, da vel. Det er ingen som stopper deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar